Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tine

|
Geplaatst: 06-06-2010 16:30:24 Onderwerp: radio |
|
|
-p2 2e rij rechts: heb ik V. Azygos aangeduid en bijgeschreven dat je die goed kan zien doordat je patient Valsalva laat doen. Maar dan wordt die toch net leeg door verhoogde thoracale druk? En kan je die toch net niet zien???
- p3 bovenaan links: zelfstudie: heb ik trachea en bifurcatio aangeduid en net rechts (voor de patient) van re hoofdbrochus/re boort trachea heb ik een ovaaltje getekend, maar niet bijgeschreven wat dat is. Iemand wel? (Mss Azygos???)
- Voor fissura horizontalis die ook op forum minerva staat en al heel wat antwoorden van welke ribben t nu zouden zijn, ik kom nog iets anders uit dan zij! namelijk:
x=7
y=3
z=7
a=4
b=7
Had t er al eens over met Emmily (die tzelfde uitkomt als ik ) en t ligt wss gwn aan het feit naar welke kruising je kijkt eerder dan niet goed te tellen. Wat komen jullie uit? |
|
Terug naar boven |
|
 |
EmmilyS
|
Geplaatst: 08-06-2010 09:43:44 Onderwerp: |
|
|
p. 2
volgens anatomie is idd anders... maar mss bedoelde hij, Valsalva even laten doen en dan stoppen en dan gaat hij geforceerd uitademen en dan wel te zien...?
p. 3 paar dia's ervoor heb 'k dat aangeduid als V azygos
X. |
|
Terug naar boven |
|
 |
EmmilyS
|
Geplaatst: 09-06-2010 07:26:36 Onderwerp: |
|
|
bij p. 1
rechtsboven heb 'k fundus van de maag aangeduid tamelijk hoog (eerder links van 't hart) maar is 't niet logischer dat dat dat grijs vlekje is op de witte diafragmakoepel met onderaan 'n plat streepje?
(en moet mijn flexura coli sin. dan ook meer naar onder?) |
|
Terug naar boven |
|
 |
Tine

|
Geplaatst: 09-06-2010 08:06:55 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat ook, maar ik heb dat overgeschreven van jou want had in de les mijn blaadjes niet mee
Iemand anders die het wel weet?
Het lijkt me idd wel logischer dat t wat lager is die donkere vlekken op dat wit...
xx |
|
Terug naar boven |
|
 |
Tine

|
Geplaatst: 09-06-2010 10:44:41 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen nog even op netanatomy gezeten, op fig 1 zie je dat de fundus idd onder u diafragamaboog, dus in het wit een donkere vlek is.
xx |
|
Terug naar boven |
|
 |
|