Help mij door deze blok Help mij door deze blok
blokkerdeblok
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ademhaling

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Help mij door deze blok -> Anatomie en embryologie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tine



Geregistreerd op: 13 Mei 2010
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: 06-06-2010 16:11:05    Onderwerp: Ademhaling Reageren met citaat

- p 153 figboek: Op de fig rechts onder kan ik met niet echt oriënteren. Iemand die weet wat 7 en 8 zijn zodat ik wat meer inzicht krijg?

-p162 figboek: hiernaast heb ik dia over laterale lip en verhemelte spleten geplakt. Onderaan staat: 2 groepen: syndromische en niet-syndromische. Wat bedoelen ze hier mee?

- p168-169 figboek: hiernaast ben ik telkens een tekstje beginnen schrijven die in haar dia's zat (maar niet in die op minerva). Eentje over Gender-stem, hiervan heb ik bijna niets. Eentje over Larynxspieren (intrinsieke heb ik, maar extrinsieke niet) Is er iemand die het wel volledig heeft kunnen opschrijven?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jopolijpijn



Geregistreerd op: 11 Mei 2010
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 06-06-2010 20:30:48    Onderwerp: Reageren met citaat

-pg 153: ik denk dat 8 het zacht verhemelte en uvula is.. erboven ligt dan je neusholte en erboven os ethmoidale/sfenoidale ?

-pg 162: daarom plak ik dus geen slides in..
maar ik zou denken dat er bij syndromische nog andere problemen zijn en het dus een onderdeel is van een syndroom. niet-syndromische komt het alleen voor ? ik heb proberen op te zoeken op het internet, maar niets gevonden..

pg 168: hier heb ik geschreven dat mannen een lagere stem hebben omdat hun stembanden langer zijn. Dit komt omdat hun prominentia laryngea groter is= grotere diameter

pg169: intrinsieke beïnvloeden de stembanden en bewegen het kraakbeen van de larynx onderling
extrinsiek zijn de supra- en infrahyale spieren--> slikbeweging: larynx naar boven en naar beneden (bv. cricohyoideus, thyrohoideus,. )


hopelijk helpt dit toch een beetje Smile

xx
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tine



Geregistreerd op: 13 Mei 2010
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: 07-06-2010 06:51:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja hoor!!!
Heel erg bedankt voor al je antwoorden! Smile

Succes nog!!
xx
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
HansW25



Geregistreerd op: 06 Apr 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-04-2019 18:09:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel nuttige informatie, bedankt!
_________________
segers.corieri@telenet.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Help mij door deze blok -> Anatomie en embryologie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum