Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tine

|
Geplaatst: 06-06-2010 16:11:05 Onderwerp: Ademhaling |
|
|
- p 153 figboek: Op de fig rechts onder kan ik met niet echt oriënteren. Iemand die weet wat 7 en 8 zijn zodat ik wat meer inzicht krijg?
-p162 figboek: hiernaast heb ik dia over laterale lip en verhemelte spleten geplakt. Onderaan staat: 2 groepen: syndromische en niet-syndromische. Wat bedoelen ze hier mee?
- p168-169 figboek: hiernaast ben ik telkens een tekstje beginnen schrijven die in haar dia's zat (maar niet in die op minerva). Eentje over Gender-stem, hiervan heb ik bijna niets. Eentje over Larynxspieren (intrinsieke heb ik, maar extrinsieke niet) Is er iemand die het wel volledig heeft kunnen opschrijven? |
|
Terug naar boven |
|
 |
jopolijpijn

|
Geplaatst: 06-06-2010 20:30:48 Onderwerp: |
|
|
-pg 153: ik denk dat 8 het zacht verhemelte en uvula is.. erboven ligt dan je neusholte en erboven os ethmoidale/sfenoidale ?
-pg 162: daarom plak ik dus geen slides in..
maar ik zou denken dat er bij syndromische nog andere problemen zijn en het dus een onderdeel is van een syndroom. niet-syndromische komt het alleen voor ? ik heb proberen op te zoeken op het internet, maar niets gevonden..
pg 168: hier heb ik geschreven dat mannen een lagere stem hebben omdat hun stembanden langer zijn. Dit komt omdat hun prominentia laryngea groter is= grotere diameter
pg169: intrinsieke beïnvloeden de stembanden en bewegen het kraakbeen van de larynx onderling
extrinsiek zijn de supra- en infrahyale spieren--> slikbeweging: larynx naar boven en naar beneden (bv. cricohyoideus, thyrohoideus,. )
hopelijk helpt dit toch een beetje
xx |
|
Terug naar boven |
|
 |
Tine

|
Geplaatst: 07-06-2010 06:51:09 Onderwerp: |
|
|
Ja hoor!!!